Dersin Adı | Elektromanyetik Teori I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PHYS 302 | Bahar | 2 | 3 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Doğayı yöneten dört etkileşmeden birisi olan elektromanyetizmayı matematiğin rolünü azaltmadan öğreterek öğrencinin fizik bilgisini derinleştirmek |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Elektrostatik, manyetostatik ve Maxwell denklemleri ile ilgili bilgiler matematik teknikleri ile güçlendirilerek anlatılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Maxwell Denklemleri: Tarihi, mikroskobik ve makroskobik | Chap. 2 in Andrew Zangwill ,”Modern Electrodynamics”, 29-55. |
2 | Elektrostatik | Chap. 3 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 58-85. |
3 | Elektrik çok-kutupları | Chap. 4 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 90-121. |
4 | İletken madde | Chap. 5 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 126-152 |
5 | Dielektrik madde | Chap.6 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 158-193. |
6 | Laplace Denklemi | Chap. 7 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 197-229. |
7 | Poisson Denklemi | Chap. 8 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 236-265. |
8 | Kararlı Akım | Chap. 9 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 272-294. |
9 | Manyetostatik | Chap. 10 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 301-330. |
10 | Manyetik çok-kutuplar | Chap. 11 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 336-361. |
11 | Manyetik kuvvet ve enerji | Chap. 12 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 365-401. |
12 | Manyetik madde | Chap. 13 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 407-448. |
13 | Dinamik ve kuasi-statik alanlar | Chap. 14 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 455-475. |
14 | Dinamik ve kuasi-statik alanlar | Chap. 14 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 476-495. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, Cambridge University Press, 2012. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | David J Griffiths, Introduction to Electrodynamics (3rd ed.).; J.D Jackson, Classical Electrodynamics (3rd ed.) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 32 | 2 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 22 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | X | ||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | X | ||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | X | ||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | X | ||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest